Palkintoja ja tunnustuksia vuonna 2014

Alma Media sai vuoden 2014 aikana useita tunnustuksia ja palkintoja. Sanomalehtien Liiton järjestämässä Paikallislehtikilpailussa vuoden 2014 parhaana paikallislehtenä omassa sarjassaan palkittiin Raahen Seutu ja Nokian Uutiset tuli samassa sarjassa kolmanneksi. Nokia nappasi myös sarjan parhaan verkkopalvelun palkinnon.

Alma Median sisältötoimisto Alma 360:n tuottamat lehdet ja verkkopalvelut menestyivät myös vuonna 2014 Folio Magazinen Eddie & Ozzie – aikakauslehtikilpailussa. Alma 360:n suunnittelema ja tuottama Yhteishyvä Live -verkkopalvelu ja Yrittäjä-lehti olivat oman sarjansa voittajia. Myös Ekonomilehti.fi, Etiketti ja Alma Median oma vuosijulkaisu Living Information saivat gaalassa kunniamaininnan. Yhteishyvä on saanut viime aikoina muutenkin tunnustusta, sillä joulukuussa julkistettiin Brändien arvostus 2014 -tutkimus, jonka mukaan lehti on suomalaisten eniten arvostama perhe- ja yleisaikakauslehti.

Alma Median paino- ja jakeluyhtiö Alma Manu Oy palkittiin Wan-Ifran Color -laatuklubin jäsenyyden jatkolla vuosiksi 2014–2016. Tampereen paino saavutti jäsenyyden jatkon Satakunnan Kansa-sanomalehdellä. Edelliset jäsenyydet saavutettiin Aamulehdellä (2012) ja Kauppalehdellä (2010). WAN-IFRA:n laatuklubijäsenyys on kansainvälisesti arvostetuin osoitus sanomalehtipainon tuotannon laadusta.

Lisäksi Alma Median yritysvastuutyö sai tunnustusta kun Slovakiassa Via Bona Awards valitsi vuoden 2014 parhaaksi CSR-projektiksi Alma Median Profesia.sk:n Slovakian koulujen tukemiseen ja opettajien laadukkaaseen rekrytointiin keskittyneen sosiaalisen vastuun verkkopalvelun ja kehityshankkeen.